Patrick Wessels Geen reacties

Wat is Infrastructure as a Service? Een heldere uitleg

Infrastructure as a Service: wat is dat? IaaS biedt belangrijke voordelen, zowel voor accountants als in andere branches waar we voor werken. Net als het Platform as a Service, als oplossingen waarmee u geen grote investeringen meer hoeft te doen.

We zijn uw online specialist in Infrastructures, Platforms en alles wat u nodig heeft om optimaal gebruik te maken van IT. En benieuwd hoe bijvoorbeeld accountants profiteren van onze IaaS-oplossingen? We zetten een aantal voordelen op een rij.

5 voordelen van Infrastructure as a Service (IaaS)

Infrastructure as a Service heeft 5 belangrijke voordelen te bieden:

  • Flexibel en schaalbaar
  • Vrijheid in configuratie
  • Professionele virtualisatiesoftware
  • Hoogwaardige hardware
  • Lage prijs per maand

Flexibel en schaalbaar

Onze oplossingen zijn flexibel en schaalbaar. Om klein te beginnen voor een paar medewerkers en dat uit te breiden als uw kantoor groeit. Of om weer in te krimpen als dat tijdelijk een betere keuze lijkt. Flexibel en schaalbaar in de beide richtingen, zonder hoge meerprijzen of plafonds qua mogelijkheden.

Vrijheid in configuratie

We kunnen de configuratie helemaal naar wens maken. Met de rekenkracht, het geheugen, de opslag en de netwerkinstellingen die het best aansluiten bij de manier waarop u graag werkt. Als accountantskantoor of in een andere branche, altijd afgestemd op uw specifieke behoeften.

Professionele virtualisatiesoftware

Dankzij IaaS kunt u op een voordelige manier gebruik maken van professionele virtualisatiesoftware. We gebruiken VMware, waar u normaal grote investeringen voor zou moeten doen.

Hoogwaardige hardware

Op een vergelijkbare manier kunt u dankzij Infrastructure as a Service en Platform as a Service gebruik maken van het beste dat er beschikbaar is op het gebied van hardware. Opnieuw zonder grote investeringen, omdat u in plaats daarvan gewoon per maand betaalt.

Lage prijs per maand

Wij doen de investeringen in hardware en software, terwijl we ondertussen zorgen voor de configuratie die goed aansluit bij uw wensen. En dat allemaal voor een vaste lage prijs per maand, waardoor u daarvoor nooit meer te veel betaalt.

Infrastructure as a Service bij Managed: voor accountants en meer

Benieuwd hoe we andere accountants van dienst zijn met onze Infrastructure as a Service-oplossingen of wilt u meer weten over hoe we dat ook voor u kunnen inzetten? Neem contact met ons op, dan vertellen we u daar graag meer over. Net als over Platform-as-a-Service en andere oplossingen, standaard in klare taal die u begrijpt.

Patrick Wessels Geen reacties

De perfecte back-up voor uw bedrijf: 3 handige tips

Een zakelijke back-up maken voor uw bedrijf en die zo goed mogelijk uitvoeren? We werken voor bedrijven in de consulting branche, net als diverse andere branches. Vanuit jarenlange ervaring en onze brede expertise hebben we een aantal belangrijke tips op een rij gezet.

Zakelijke back-up: onze tips

De beste zakelijke back-up maken? Met deze tips hoeft u nooit meer data te verliezen:

  • Voorbereiden, voorbereiden en voorbereiden
  • Automatische back-ups laten maken
  • Back-ups in de cloud

Voorbereiden, voorbereiden en voorbereiden

Geen back-up zonder een goede voorbereiding. Denk er op voorhand over na welke gegevens u wilt laten opslaan en hoe vaak dat dient te gebeuren. Maak een analyse van de bestanden die veel worden gebruikt, die u altijd moet kunnen oproepen en die waardevolle informatie bevatten die niet verloren mag gaan.

We helpen u graag de voorbereidingen voor een back-up te treffen. We gaan voor uw consulting-bedrijf of in een andere branche samen met u aan de slag om een duidelijk plan te maken. Om zakelijk alle data in een back-up mee te nemen, of om ons te richten op de meest kritische bedrijfsdata.

Automatische back-ups laten maken

Eenmaal voorbereid is het belangrijk om de back-up te maken. En de volgende alvast in te plannen. Bijvoorbeeld één keer per dag, iedere week of elke maand. En onze tip? Plan de back-up niet alleen in, maar zorg ervoor dat er een automatische verwerking plaatsvindt. Bijvoorbeeld buiten kantooruren of in het weekend, afhankelijk van de frequentie waar u voor kiest.

De automatische back-up voorkomt dat dit er alsnog bij in zal schieten, omdat er even geen tijd voor is. Een vaak gehoord excuus, dat tot grote problemen leidt als het een keer mis gaat. Dan pas wordt goed duidelijk wat de daadwerkelijke waarde van een back-up is. Hoe groot de problemen zijn op het moment dat er daadwerkelijk data verloren gaat. Iets dat wij u helpen te voorkomen, door automatische back-ups in te plannen. Zodat die altijd doorgaan, ook als u er even geen tijd voor denkt te hebben.

Back-ups in de cloud

En de beste manier om een reservekopie op te slaan? De cloud is veiliger dan een fysieke locatie op kantoor of bij uw bedrijf. In het geval van brand gaat de data dan alsnog verloren, terwijl u daar bij opslag in de cloud dankzij een datacenter op een andere locatie geen last van heeft. Bovendien is een datacenter erop ingericht om zoveel mogelijk risico’s op dataverlies uit te sluiten.

Back-up voor uw bedrijf: voor consulting en andere branches

Zakelijk back-ups maken voor uw bedrijf en die in Nederland in de cloud laten opslaan? We werken voor diverse consulting bedrijven, net als in andere branches. Heeft u vragen of wilt u meteen een afspraak maken? Neem contact met ons op, we horen graag van u.

Patrick Wessels Geen reacties

Efficiënt werkplekbeheer: 3x besparen met technologie

Werkplekbeheer biedt uitgebreide voordelen, bijvoorbeeld om efficiënter te werken. In minder tijd, voor lagere kosten of met meer mogelijkheden. Vooral als de complexiteit van de organisatie en de IT toeneemt is het belangrijk om de werkplekken goed te (laten) beheren.

We zijn uw specialist in werkplekbeheer, bijvoorbeeld om een medewerker vanaf z’n iPhone op een vakantieadres e-mail te kunnen controleren. Of om een belangrijk document te ondertekenen via een openbaar netwerk. Uiteraard volkomen veilig, dankzij slimme beveiliging.

Voordelen van werkplekbeheer

Benieuwd naar een paar voordelen van werkplekbeheer? Wij zetten er 3 op een rij:

  • Licenties beheren
  • Voorspellende analyses
  • Adaptieve toegang tot werkplekken

Licenties beheren

Dankzij licentiebeheer heeft u een duidelijk overzicht over alle gebruikte software, zodat het daar niet aan ontbreekt. Voor desktops en laptops, net als voor tablets en smartphones. Goed werkplek beheer maakt het vanuit één oplossing mogelijk om alle licenties in kaart te brengen. Dat voorkomt compliance-fouten en de kosten die daarbij horen. Het vermindert de werkdruk op de IT-afdeling en helpt dubbele licenties bloot te leggen. Om die op te zeggen, zodat u onder de streep op de kosten bespaart.

Voorspellende analyses

Dankzij werkplekbeheer kunt u gebruik maken van voorspellende analyses. Door situaties te voorspellen of die te simuleren, om de uitrol van applicaties soepeler te laten verlopen. Wij kunnen snelle handelen in het geval van een calamiteit of vooraf testen waar zich eventuele knelpunten bevinden. Vanuit een virtuele omgeving, zodat eventuele fouten geen (grote) gevolgen hebben.

Adaptieve toegang tot werkplekken

Een werkplek op iedere locatie met ieder gewenst apparaat: werkplekbeheer maakt uw organisatie volkomen flexibel. Zodra er voldoende bandbreedte beschikbaar is zorgen wij voor de beveiliging en toegang tot het netwerk. Om een printer op locatie te configureren of om gevoelige gegevens te delen. Zonder dat u risico loopt op eventuele problemen daarmee. Het beheer van de werkplek maakt van de wereld uw kantoor, om ook op locatie en onderweg zonder problemen door te kunnen werken.

Werkplekbeheer: voor onderwijs en andere branches

We zijn uw zakelijk specialist in werkplek beheer. Bijvoorbeeld voor het onderwijs en voor diverse andere branches. Met de support die u zoekt. En vanuit de ervaring die het ons mogelijk maakt om efficiënt te werken.

Benieuwd hoe werkplekbeheer voor uw organisatie een waardevolle investering kan zijn of hoe we concreet aan de slag gaan? Neem contact met ons op, dan vertellen onze specialisten u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Nooit meer een netwerk plat: geef infrastructuurbeheer uit handen aan professionals

Voorkomen dat het netwerk plat gaat en altijd kunnen rekenen op razendsnelle onderlinge verbindingen? Dat zijn de resultaten van goed infrastructuurbeheer. Een belangrijk, maar vaak onderschat, voordeel van een goede ICT-infrastructuur.

Maakt uw organisatie gebruik van servers met tal van gegevens, gekoppeld aan applicaties die netjes zijn uitbesteed aan een specialist? Het is belangrijk om het beheer van die infrastructuur in handen te leggen van ervaren professionals. Dat voorkomt storingen en trage verbindingen, zodat u er ook daadwerkelijk goed mee kunt werken.

Wat is infrastructuurbeheer?

Laten we beginnen bij het begin, want ‘wat is infrastructuurbeheer’? Wij beheren de servers, applicaties, belangrijke software en de onderlinge verbindingen. Proactief, waardoor we eventuele storingen kunnen oplossen voordat u daar iets van merkt. Wij zorgen ervoor dat de techniek werkt zoals u dat verwacht, zodat de productiviteit van uw organisatie daar niet onder te leiden heeft.

Uptime en snelle onderlinge verbinding

We maken bijvoorbeeld gebruik van Azure Public Cloud-technologie van Microsoft. Daarmee zorgen we voor een online werkplek, zodat u altijd en overal kunt werken. Alleen, en samen met collega’s om bestanden uit te wisselen of daar live samen mee aan de slag te gaan.

Ondertussen zorgen wij ervoor dat de ICT-infrastructuur goed werkt, schaalbaar is en past bij de manier waarop u er graag gebruik van wilt maken. Op die manier is infrastructuurbeheer van grote toegevoegde waarde voor veel van onze zakelijke klanten. Het is een typisch voorbeeld van techniek achter de schermen, waar u niet zonder kunt om op professioneel niveau zaken te doen.

En is er een keer wat aan de hand of heeft een van de medewerkers vragen over de beschikbare systemen? Geen probleem, dan zijn we natuurlijk beschikbaar voor de support die u zoekt. Op die manier staat u er nooit alleen voor, als u kiest voor professioneel infrastructuurbeheer.

Infrastructuurbeheer voor de bouw en andere branches

We begrijpen dat u bijvoorbeeld in de bouw en in andere branches niet dagelijks bezig bent met ICT. En dat het daardoor lastig kan zijn om goed te doorgronden wat u nodig heeft om alle systemen optimaal te kunnen gebruiken.

Onze specialisten leggen u graag in heldere taal uit wat infrastructuurbeheer inhoudt en waarom dit voor uw organisatie van groot belang is. We laten zien welke voordelen het oplevert en maken daarvoor gebruik van concrete voorbeelden.

Heeft u specifieke vragen over infrastructuurbeheer of wilt een vrijblijvende afspraak maken? Neem contact met ons op, we horen graag van u.

Patrick Wessels Geen reacties

Ook onderweg optimaal bereikbaar: virtuele telefooncentrale

De virtuele telefooncentrale biedt alle voordelen van een fysiek exemplaar, maar dan ook onderweg en op locatie. En sterker nog, dankzij VoIP is er veel meer mogelijk, wat met een klassieke centrale niet zomaar lukt.

We zijn specialisten in IT en zorgen ervoor dat u binnen de transport en andere sectoren zorgeloos kunt werken. Terwijl u altijd goed bereikbaar bent, ook onderweg en blij een klant op locatie. Gewoon via een vast nummer, zelfs als u alleen een mobiele telefoon bij de hand heeft. Bellen en gebeld worden met één vast nummer, dankzij de voordelen van een virtuele telefooncentrale voor zakelijk gebruik.

Mobiel bellen met een vast nummer

Communiceert u nog steeds zowel een vast als een mobiel nummer? Of bent u op het vaste nummer niet bereikbaar als u onderweg bent? Dat hoeft niet meer, dankzij de virtuele telefooncentrale.

U kunt zowel vast als mobiel bellen met een vast nummer. En op dat nummer gebeld worden, door een telefoontje via het vaste toestel op kantoor of op uw mobiele telefoon op te pakken. Belangrijke voordelen van VoIP en een virtuele telefooncentrale. Optimaal duidelijk voor de klant en bovendien goed voor een betrouwbare uitstraling, omdat u geen mobiel nummer meer hoeft door te geven.

Doorschakelen naar een huntgroep

Bent u zelf even niet in de gelegenheid om een telefoontje op te nemen? Geen probleem, dankzij de virtuele telefooncentrale kunt u gebruik maken van een huntgroep. Dat is een groep collega’s die het telefoontje binnen zal krijgen, tot één van hen opneemt. Op die manier is er altijd iemand die de telefoon opneemt, waardoor klanten goed te woord worden gestaan.

Voordelen van een centrale, maar dan in de cloud

Met een virtuele telefooncentrale heeft u alle voordelen van een fysieke centrale (en meer), maar dan netjes in de cloud. Helemaal in lijn met de huidige moderne manier van werken. Handig voor onderweg en bij de klant op locatie, net als bij u op kantoor. Wij zorgen er als specialisten in IT voor dat u kunt werken met VoIP, zonder dat u daar zakelijk iets van zal merken.

Virtuele telefooncentrale voor transport en andere branches

Op die manier werken we voor verschillende klanten in de transportbranche, net als voor retail en andere sectoren. Wij zorgen er met onze specialistische kennis voor dat we de techniek toegankelijk maken. Zodat u er vast en mobiel makkelijk mee kunt bellen. En het niet nodig is om technisch precies te weten hoe het allemaal werkt.

Benieuwd naar de mogelijkheden of naar onze uitgebreide technische kennis? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Zakelijke mobiele telefonie inkopen: handige tips voor de praktijk

Zakelijke mobiele telefonie inkopen en daarvoor op zoek naar handige tips? We helpen de retail en andere branches met onze uitgebreide kennis van IT. Voor een zakelijke oplossing voor mobiele telefonie. Met het ideale abonnement, de juiste contractduur en voldoende flexibiliteit. Een paar handige tips, zodat u eenvoudig de juiste keuze maakt.

Tips voor zakelijke mobiele telefonie

Benieuwd hoe u de beste keuze maakt voor zakelijke mobiele telefonie? Let op de volgende zaken:

  • Het ideale abonnement
  • Contractduur en flexibiliteit
  • Gebruik een blokexpiratie
  • Combineer mobiele telefonie met andere diensten

Het ideale abonnement

Ga uit van uw bedrijf en de manier waarop u gebruik wilt maken van een mobiele telefoon. Zoekt u naar één abonnement voor alle medewerkers of moet dat voor verschillende afdelingen variëren? Met meer of minder belminuten, voldoende data en mogelijkheden om voordelig in het buitenland te bellen. Let goed op de mogelijkheid tot individualiseren, zodat u er goed gebruik van kunt maken.

Contractduur en flexibiliteit

Een lange contractduur is voordelig, maar biedt weinig flexibiliteit. En vice versa, dus het is belangrijk om daar een goede keuze uit te maken. Wij adviseren bedrijven binnen de retail, net als in andere branches over de ideale contracten.

Tip: ga uit van maximaal 3 jaar contractduur. Dat biedt voldoende stabiliteit, maar biedt de flexibiliteit om na verloop van tijd aanpassingen te doen.

Gebruik een blokexpiratie

Een belangrijke term voor mobiele telefonie binnen zakelijke contracten is ‘blokexpiratie’. Het betekent dat ook nieuwe toestellen die u later toevoegt vallen binnen het contract zoals u dat afsluit. Ook voor die toestellen geldt dezelfde einddatum van het contract, waardoor dit optimaal overzichtelijk blijft. Een handige oplossing, die voorkomt dat er contracten lopen met allerlei looptijden.

Combineer mobiele telefonie met andere diensten

Tenslotte is het verstandig om de oplossing voor zakelijke mobiele telefonie te combineren met andere diensten. Het maakt het geheel voordeliger en biedt veel mogelijkheden om oplossingen te integreren. U kunt er optimaal gebruik van maken voor een scherpe prijs, met onze begeleiding op het gebied van IT. Wij denken met u mee, zodat u de beste keuze maakt voor uw organisatie.

Mobiele telefonie voor retail en andere branches

Op zoek naar zakelijke mobiele telefonie voor de retail of een andere branche? Wij hebben veel ervaring met IT-oplossingen, zowel voor telefonie als voor de rest van uw infrastructuur. We zijn uw specialisten in zakelijke oplossingen voor telefonie en meer. Zodat u altijd kunt rekenen op een goede keuze met betrokken support.

Patrick Wessels Geen reacties

De voordelen van vaste telefonie: zakelijk onmisbaar

Zakelijk bellen met een mobiel nummer? Daar komen startende ZZP-ers goed mee weg, maar professionele organisaties hebben een vast nummer nodig. Vaste telefonie biedt allerlei voordelen en is meer dan de traditionele keuze om zakelijk te kunnen bellen.

Voordelen van vaste telefonie

Welke voordelen biedt vaste telefonie? We zetten de belangrijkste op een rij:

  • Professionele uitstraling
  • Laagste belkosten
  • Lokaal telefoonnummer

Professionele uitstraling

Op een visitekaartje komt u weg met een 06-nummer, maar dat geldt niet voor briefpapier, de website en andere communicatie vanuit het bedrijf. Het is belangrijk om daar een vast nummer te kunnen presenteren. Dat zorgt voor een professionele uitstraling en wekt vertrouwen. Belangrijk bij klanten, leveranciers en andere relaties, die zoeken naar een betrouwbare partner.

Laagste belkosten

Een oplossing voor vaste telefonie is zakelijk bovendien een voordelige keuze. Zowel binnen het onderwijs, de IT als in andere branches. Bellen naar mobiele nummers is niet meer zo duur als in het verleden, maar een telefoongesprek naar een vast nummer is nog altijd de goedkoopste keuze.

Klanten en leveranciers bellen graag naar een vast nummer, omdat ze dat nog altijd associëren met de laagste kosten. Ze bellen voor 1 tot 2 eurocent per minuut, waardoor dit aanvoelt als ‘gratis’. Het is daarom heel belangrijk om als bedrijf gebruik te maken van vaste telefonie, zodat klanten, leveranciers en andere relaties u kunnen bereiken op een vast nummer.

Lokaal telefoonnummer

Lokaal actief? Dan biedt vaste telefonie nog een aanvullend voordeel. Met het vaste nummer is het mogelijk om aan te geven in welke regio u actief bent. Zoals in de regio Rotterdam met een 010-nummer, rondom Amsterdam met een 020-nummer of rondom Utrecht met een 030-nummer.

Het vaste telefoonnummer met de regiocode laat zien waar u actief bent, iets dat meteen vertrouwen wekt bij klanten in de buurt. En werkt u juist landelijk met de organisatie? Dan is vaste telefonie met een 088- of een 085-nummer een betere keuze. Dat zijn de landelijke telefoonnummers voor vaste telefonie, waardoor u juist niet gebonden bent aan een regio.

Specialisten in vaste telefonie: onderwijs, IT en meer

Bij Managed zijn we specialisten in vaste telefonie. We werken bijvoorbeeld voor organisaties in de IT en in het onderwijs. Daar zorgen we voor slimme IT-oplossingen, altijd op een manier zodat iedereen er gebruik van kan maken. Zonder de technische kennis, omdat wij er aan de technische kant voor zorgen dat u er heel gebruiksvriendelijk mee kunt werken.

Patrick Wessels Geen reacties

Voorbereid op het ergste: tips voor disaster recovery

Niemand zit erop te wachten, maar het is belangrijk om u voor te bereiden op het ergste. Met Disaster Recovery voorkomt u grote problemen, zodra het echt een keer mis gaat. Vanuit een IT-plan voor recruitment en logistiek, net als voor tal van andere branches.

We werken voor uiteenlopende klanten door heel Nederland. Met Disaster Recovery maken we plannen om grote problemen op te vangen, zodat u zonder zorgen door kunt werken. En bijvoorbeeld om te voorkomen dat kritische data verloren gaat.

4 tips voor Disaster Recovery

Met 4 handige tips van onze professionals zorgt u voor Disaster Recovery op professioneel niveau:

  • Schat het risico goed in
  • Maak een plan
  • Test het plan
  • Combineer Disaster Recovery met de business

Schat het risico goed in

Wat zijn de risico’s waar u mee te maken heeft? Wat kan er eventueel mis gaan of wat gebeurt er als bepaalde systemen falen? En wat als de back-up daarvan het helaas ook niet doet? Wij helpen u graag risico’s in kaart te brengen, zodat u niets over het hoofd ziet.

Tip: denk aan risico’s door het weer, door moedwillige opzet en door toevallige samenlopen van omstandigheden. Probeer u met Disaster Recovery op het ergste voor te bereiden.

Maak een plan

Stel een plan op voor Disaster Recovery. Denk na over de belangrijke IT-systemen en wat ervoor nodig is om die in de lucht te houden. Of om ze weer op te starten, als de basis onder de systemen wegvalt. Denk aan ‘wat als’ en probeer met een brainstorm zoveel mogelijk input te verzamelen.

Tip: maak een plan en houd dat vervolgens up-to-date. Ga ieder half jaar of jaar na of de risico’s nog hetzelfde zijn. Breng nieuwe risico’s in kaart en wijzig het plan met aanpassingen die de voorbereiding sterker maken.

Test het plan

Schakel de stroom uit en simuleer andere problemen die er kunnen ontstaan. Verbreek onderlinge communicatielijnen, om het Disaster Recovery in de praktijk te kunnen testen. Denk na over realistische testomgevingen, zodat er zaken aan het licht kunnen komen die u anders over het hoofd zou zien.

Disaster Recovery en de business

Koppel het Disaster Recovery aan de business, door goed na te denken over de onderdelen die waarde toevoegen. Vang problemen op die deze waarde ondermijnen of zelfs kunnen vernietigen. Maak het plan op die manier relevant voor meer dan de IT-afdeling alleen, voor een breed draagvlak binnen de organisatie.

Voor recruitment, logistiek en meer

We helpen u graag met het opstellen van een plan voor Disaster Recovery en het up-to-date houden daarvan. Dat doen we voor bedrijven op het gebied van recruitment en en logistiek, net als in diverse andere branches.

Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer over de mogelijkheden.

Patrick Wessels Geen reacties

Datacenter voor colocatie kiezen: hoe pakt u dat aan?

Het beste datacenter voor colocatie kiezen? Met een paar handige tips weet u zeker dat u de beste keuze maakt. Net als advocaten en andere bedrijven in Nederland waar we voor werken.

Wij helpen u de juiste keuze te maken voor colocatie, zodat u daarmee kunt rekenen op goede kwaliteit voor een scherpe prijs. Belangrijke elementen, die volgen uit de plattegrond, infrastructuur, koeling, veiligheid, het netwerk en de klantenservice. Dat zijn namelijk een aantal belangrijke elementen om goed op te letten.

Plattegrond en infrastructuur

Een gigantisch datacenter is er voor Google en een paar andere enorme ondernemingen. Kleinere, middelgrote en grote ondernemingen maken daar al geen gebruik meer van. Vandaag de dag is het veel belangrijker om vanuit een goede plattegrond te kiezen voor voldoende ruimte, een goede opzet en een scherp prijskaartje.

Een goede infrastructuur hangt daarmee nauw samen. Stroom is essentieel, dus zorg voor een betrouwbare (en redundante) aanvoer daarvan. Kies een stroomsysteem met een UPS en een back-up aggregaat, zodat de servers ook in noodgevallen gewoon door blijven werken.

Koeling en veiligheid

Alle stroom in een datacenter leidt tot veel warme, waardoor koeling belangrijk is voor colocatie. De koeling maakt onderdeel uit van de infrastructuur, maar verdient een beetje extra aandacht. Is er ook voor de koeling sprake van een back-up, voor als het systeem dienst weigert?

Let verder goed op de veiligheid, iets waarover we u natuurlijk uitgebreid kunnen adviseren. Het gaat dan zowel om de fysieke als de netwerkveiligheid. Om indringers buiten de deur te houden en het netwerk virtueel goed te beveiligen. Twee belangrijke elementen voor professionele colocatie, zowel voor advocaten als onze andere klanten in Nederland.

Netwerk en klantenservice

Tenslotte is het belangrijk om goed te kijken naar de betrouwbaarheid en snelheid van het netwerk, net als de beschikbaarheid van de klantenservice. Kunt u rekenen op een vlot antwoord met kennis van zaken? Kies voor een hoogwaardig netwerk en een goede klantenservice, die u in heldere taal kan uitleggen wat de beste keuze is voor uw organisatie.

Specialisten in colocatie

We nodigen u graag uit om onze klantenservice te testen. Op die manier laten we u graag blijken dat we specialisten zijn in colocatie voor uiteenlopende bedrijven. We hebben diverse klanten door heel Nederland, waarvoor wij duidelijk uitleggen hoe het werkt, hoe u er gebruik van kunt maken en waarmee u de beste locatie kiest.

Patrick Wessels Geen reacties

Anti-virus voor uw bedrijf: waarop moet u letten?

Goede anti-virus is onmisbaar voor serieuze organisaties. Steeds meer bedrijven worden zich daarvan bewust, helaas omdat ze te maken krijgen met virtuele aanvallen. Met de juiste software zorgen wij er in de retail en andere branches voor dat u zich ook online uitstekend kunt beschermen en beveiligen.

Waar moet u op letten bij de keuze voor een anti-virus systeem of pakket? Wij kennen de belangrijke elementen en onderdelen, waar we u graag over adviseren. Kijk bijvoorbeeld goed naar:

  • Het besturingssysteem
  • De beschikbare functies voor de beheerder
  • Encryptie, URL’s en bestanden

Geschikt voor de juiste besturingssystemen

Een open deur voor sommigen, maar voor welke besturingssystemen is de anti-virus geschikt? Een pakket voor Windows, Mac OS of Linux is niet automatisch ook geschikt voor de andere systemen. En heeft u gedacht aan Android en iOS voor de mobiele apparaten waar u gebruik van maakt? Wij denken graag met u mee over de besturingssystemen waarvoor de anti-virus oplossingen geschikt zijn.

Functies: webtoegang, applicaties en hardware-blokkering

Een beheerder heeft tal van mogelijkheden, afhankelijk van de anti-virus die u kiest. Is het bijvoorbeeld mogelijk om webtoegang te beperken, kan de beheerder applicaties blokkeren en geldt dat ook voor bepaalde hardware? Het zijn belangrijke eigenschappen, waarmee u er vanuit de beheerdersrol voor zorgt dat de systemen veilig blijven.

Encryptie, URL’s en bestanden

Naast de beheerder moet ook de eindgebruiker beschikken over voldoende functies in de software. Denk bijvoorbeeld aan de encryptie van bestanden, om die veilig te kunnen versturen.

Andere interessante functies zijn de scans en adviezen over URL’s die worden bezocht, net als advies over het openen van bestanden die afkomstig zijn van het internet of een andere niet-lokale bron. Zowel URL’s als bestanden kunnen een potentieel gevaar vormen, waardoor het belangrijk is om daar vanuit de anti-virus software kritisch naar te kijken.

Anti-virus voor uw bedrijf: retail en meer

We zijn gespecialiseerd in anti-virus oplossingen voor bedrijven. Geavanceerde beveiliging en bescherming, terwijl u daar op een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier gebruik van kunt maken. Wij leggen het uit op een manier die u begrijpt, terwijl u kunt rekenen op de best mogelijke bescherming.

Dat doen we voor branches zoals de retail, net als voor tal van andere bedrijven in Nederland. Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen of welke risico’s u loopt zonder de juiste anti-virus? Neem contact met ons op, dan vertellen onze specialisten u er graag meer over.