Patrick Wessels Geen reacties

Anti-virus voor uw bedrijf: waarop moet u letten?

Goede anti-virus is onmisbaar voor serieuze organisaties. Steeds meer bedrijven worden zich daarvan bewust, helaas omdat ze te maken krijgen met virtuele aanvallen. Met de juiste software zorgen wij er in de retail en andere branches voor dat u zich ook online uitstekend kunt beschermen en beveiligen.

Waar moet u op letten bij de keuze voor een anti-virus systeem of pakket? Wij kennen de belangrijke elementen en onderdelen, waar we u graag over adviseren. Kijk bijvoorbeeld goed naar:

  • Het besturingssysteem
  • De beschikbare functies voor de beheerder
  • Encryptie, URL’s en bestanden

Geschikt voor de juiste besturingssystemen

Een open deur voor sommigen, maar voor welke besturingssystemen is de anti-virus geschikt? Een pakket voor Windows, Mac OS of Linux is niet automatisch ook geschikt voor de andere systemen. En heeft u gedacht aan Android en iOS voor de mobiele apparaten waar u gebruik van maakt? Wij denken graag met u mee over de besturingssystemen waarvoor de anti-virus oplossingen geschikt zijn.

Functies: webtoegang, applicaties en hardware-blokkering

Een beheerder heeft tal van mogelijkheden, afhankelijk van de anti-virus die u kiest. Is het bijvoorbeeld mogelijk om webtoegang te beperken, kan de beheerder applicaties blokkeren en geldt dat ook voor bepaalde hardware? Het zijn belangrijke eigenschappen, waarmee u er vanuit de beheerdersrol voor zorgt dat de systemen veilig blijven.

Encryptie, URL’s en bestanden

Naast de beheerder moet ook de eindgebruiker beschikken over voldoende functies in de software. Denk bijvoorbeeld aan de encryptie van bestanden, om die veilig te kunnen versturen.

Andere interessante functies zijn de scans en adviezen over URL’s die worden bezocht, net als advies over het openen van bestanden die afkomstig zijn van het internet of een andere niet-lokale bron. Zowel URL’s als bestanden kunnen een potentieel gevaar vormen, waardoor het belangrijk is om daar vanuit de anti-virus software kritisch naar te kijken.

Anti-virus voor uw bedrijf: retail en meer

We zijn gespecialiseerd in anti-virus oplossingen voor bedrijven. Geavanceerde beveiliging en bescherming, terwijl u daar op een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier gebruik van kunt maken. Wij leggen het uit op een manier die u begrijpt, terwijl u kunt rekenen op de best mogelijke bescherming.

Dat doen we voor branches zoals de retail, net als voor tal van andere bedrijven in Nederland. Benieuwd wat we voor u kunnen betekenen of welke risico’s u loopt zonder de juiste anti-virus? Neem contact met ons op, dan vertellen onze specialisten u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Optimale applicatiehosting: handige tips van professionals

Goed gebruik maken van applicatiehosting voor een lokale of externe app? We zijn gespecialiseerd in hosting, zowel voor applicaties als websites en complete platformen.

We verzorgen de hosting van apps voor consultants, net als voor tal van andere bedrijven in Nederland. Daardoor weten we als geen ander waar u rekening mee dient te houden om goede applicatiehosting vorm te geven. We zetten een paar tips voor u op een rij aan de hand van deze thema’s:

  • App-ervaring: uptime en responsetijd
  • Security en privacy: voorkom boetes
  • .app-domeinnaam: unieke URL voor uw app

App-ervaring: uptime en responsetijd

Een app moet vooral een goede app-ervaring bieden aan de gebruiker. Essentieel daarbij zijn een hoge uptime en een korte responsetijd.

Die hoge uptime garandeert de beschikbaarheid van de app. De applicatie is voor consultants, andere medewerkers en gebruikers op ieder gewenst moment beschikbaar. De responsetijd maakt het een snelle app. Zodra er een verzoek wordt ingediend volgt en een snelle response, waardoor de app vlot reageert en het prettig aanvoelt om daar gebruik van te maken.

Security en privacy: voorkom boetes

Goede applicatiehosting heeft aandacht voor zowel de app-ervaring als voor belangrijke onderwerpen zoals security en privacy. Met name sinds de invoering van de AVG-wetgeving is dit ontzettend belangrijk geworden. Als u met de app gegevens verzamelt is het belangrijk om die versleuteld te versturen en veilig op te slaan. Gaat u daar te slordig mee om? Dan kan dat zelfs leiden tot boetes. Wij helpen u dat te voorkomen, zodat gebruikers veilig gebruik kunnen maken van de app.

.app-domeinnaam: unieke URL voor uw app

Bovendien kunnen we u helpen met een .app-domeinnaam voor de app. Handig als u gebruik wilt maken van applicatiehosting in combinatie met een unieke URL. De ideale methode om de app te laten downloaden of gebruikers daarover meer informatie te laten inwinnen.

Specialisten in applicatiehouting in Nederland

We zijn gespecialiseerd in applicatiehosting voor bedrijven in Nederland. We werken voor diverse bedrijven in de consultancy-branche, net als in andere branches en sectoren. Wij zorgen ervoor dat u gebruiksvriendelijk met de technologische mogelijkheden aan de slag kunt, omdat wij ons richten op de techniek.

Benieuwd naar de mogelijkheden van goede applicatiehosting en wilt u precies weten waar u op moet letten? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Beter samenwerken in SharePoint Workspace: 3 handige tips

Optimaal gebruik maken van SharePoint Workspace door goed samen te werken? We werken voor boekhouders en diverse andere branches. Zij gebruiken gebruiksvriendelijke software, waar u met de juiste tips nog meer uit kunt halen.

Handige tips voor Workspace software

Workspace is heel geavanceerd en toch gebruiksvriendelijk. Een fijn onderdeel van SharePoint, waarvoor we een paar handige tips op een rij hebben gezet:

  • Integratie met Lync (Office Communicator)
  • Gebruik Gedeelde Mappen
  • Ken de beperkingen

Integratie met Lync (Office Communicator)

Workspace is bedoeld om ook offline met SharePoint te kunnen werken. Normaal gesproken zal u bestanden in bulk synchroniseren, zodat alles up-to-date blijft. Er is echter een uitzondering mogelijk, door gebruik te maken van Lync. Dat stond vroeger bekend als Office Communicator en is een chatfunctie. U heeft de mogelijkheid om te chatten met medewerkers, om bestanden te delen en ze daarvan op de hoogte te brengen. De makkelijkste manier om veel soepeler samen te werken met de software van Microsoft.

Gebruik Gedeelde Mappen

Bestanden delen die u op uw computer heeft staan? Gedeelde Mappen (of Shared Folders) is dan een handige optie. U deelt een lokale map met Wordspace, waardoor u en eventueel andere gebruikers daar gebruik van kunnen maken. Werk op die manier samen aan bestanden, of voorkom dat de data die u lokaal opslaat vanuit Workspace niet beschikbaar is.

Ken de beperkingen

Houd er rekening mee dat u helaas niet alle bestandetypen kunt delen in Workspace. SharePoint van Microsoft is daarin enigszins beperkt. Het is bijvoorbeeld niet mogelijk om lijsten uit de kalender met evenementen te delen. Ook Wiki’s, Blog-sites en Portal-sites kunt u helaas niet delen.

Dat geldt verder voor Form-libraries en Slide-libraries, net als voor Surveys en een aantal andere bestandstypen. Onze specialisten laten u graag zien wat u wél kunt delen om te kunnen samenwerken met de software, zodat u daar zo effectief mogelijk gebruik van kunt maken.
Specialist in Workspace: voor boekhouders en meer

Benieuwd hoe u als boekhouder gebruik kunt maken van Workspace of welke oplossingen we bieden in andere branches? We leren uw bedrijf graag beter kennen, zodat we u kunnen aangeven op welke manier u daar zelf mee aan de slag kunt.

En wilt u in het algemeen meer weten over Workspace? Bekijk onze online informatie of neem contact op, dan vertellen we u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

De ideale online werkplek voor 2019: 5 onmisbare tips

De ideale online werkplek voor 2019 samenstellen? Online en offline zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Werkplekken vragen om flexibiliteit, zowel binnen de bewindvoering als in andere branches.

We werken voor uiteenlopende bedrijven, zodat we de situaties goed met elkaar kunnen vergelijken. We zetten 5 tips op een rij, om in 2019 voor de beste (online) werkplek te zorgen:

  • Bied keuze en controle
  • Gebruik nieuwe technologieën
  • Maak samenwerken makkelijk
  • Let op emotie en ergonomie
  • Stuur aan op onderling contact

Bied keuze en controle

Niets zo prettig als keuze en controle. In ons privéleven en ook zakelijk, zodat we zelf belangrijke keuzes kunnen maken. Zorg voor een online werkplek waarbij medewerkers zelf kunnen kiezen hoe ze werken, welke tools ze gebruiken. En laat ze meedenken over bijvoorbeeld een hosted werkplek. Vanuit die betrokkenheid wordt het veel makkelijker om iedereen daar op een fijne manier mee te laten werken.

Gebruik nieuwe technologieën

De online werkplek in 2019 vraagt om nieuwe technologieën. Zorg voor oplossingen die geschikt zijn voor smartphones, tablets en laptops. De desktop is nog altijd belangrijk, maar niet meer het enige middel.
Maak videocalls mogelijk en gebruik technologie om zoveel mogelijk medewerkers met elkaar samen te laten werken. Een methode goed geschikt voor bewindvoering en andere branches waar we voor werken.

Maak samenwerken makkelijk

De hosted werkplek of online werkplek maakt gebruik van slimme technologie, om meer samen te werken. Nodig daartoe uit, bijvoorbeeld door medewerkers letterlijk bij elkaar te brengen. Of zorg er met de technologie voor dat ze niet zonder elkaar kunnen. Samenwerking leidt tot creativiteit en nieuwe creaties, zodat u daar als organisatie de vruchten van kunt plukken.

Let op emotie en ergonomie

De ergonomie van een werkplek krijgt steeds meer aandacht, maar wist u dat de juiste emotie net zo belangrijk is? Zorg ervoor dat medewerkers zich ‘thuis’ voelen op hun werkplek, zodat ze met meer energie naar hun werk komen. Ergonomisch en emotioneel comfort gaan op die manier hand in hand, zodat iedereen voldoende tot rust kan komen en op andere momenten optimaal kan functioneren.

Stuur aan op onderling contact

Breng medewerkers met elkaar in contact, ondanks de hosted werkplek of online werkplek waar u gebruik van maakt. Richt een koffiebar in, een loungeruimte en trek er regelmatig samen op uit om elkaar beter te kunnen leren kennen.

Online werkplek: hosted werkplek voor 2019

Een online werkplek of hosted werkplek samenstellen voor 2019? Gebruik de bovenstaande tips om dat zo goed mogelijk te doen. De medewerkers binnen uw organisatie voelen zich thuis, zodat ze zich graag zullen inzetten.

Patrick Wessels Geen reacties

Zakelijk bellen als een professional: tips uit de praktijk

Bellen met zakelijke toestellen en dat professioneel aanpakken? We werken voor organisaties binnen de recruitment, logistiek en in diverse andere branches. Met mobiele en vaste toestellen zorgen wij ervoor dat zij optimaal bereikbaar zijn en dus gebruik maken van slimme contracten.

Benieuwd hoe wij kunnen adviseren en hoe u op basis daarvan de juiste keuzes maakt? We zetten een paar tips voor u op een rij:

  • Grootte van de bel- en databundel
  • Hergebruik toestellen
  • Blokkeer informatienummers
  • Gratis onderling bellen: VoIP

Grootte van de bel- en databundel

Met name kleine(re) ondernemers hebben de neiging om goed op de kosten te letten. Ze kiezen een kleinere belbundel en nemen niet te veel data af. Grotere organisaties in recruitment en logistiek weten heel goed dat een grotere bundel vaak een betere keuze is.

Denk aan de kosten die u betaalt als u de bundel overschrijdt, die kosten liggen stukken hoger dan die van een grotere bundel. Een grotere bundel is op de langere termijn vaak een betere keuze. Vooral omdat u daarmee de kans heeft om door te groeien, zonder dat de extra telefoontjes en extra data u meteen veel extra zullen kosten.

Hergebruik toestellen

De echte mogelijkheid tot besparen ligt namelijk ergens anders, bij het hergebruiken van zakelijke toestellen. Door nu te investeren in toestellen van degelijke kwaliteit kunt u die langere tijd blijven gebruiken. U hoeft niet steeds een nieuw zakelijk toestel aan te schaffen om daar vast en mobiel mee te bellen. Op die manier behaalt u de echte besparingen, zodat de kosten niet te hoog oplopen.

Blokkeer informatienummers

Zakelijke toestellen kunnen standaard alle nummers bellen. U heeft de kans om informatienummers te blokkeren. Alle nummers of specifieke nummers, zodat gebruikers daar niet zomaar mee kunnen bellen. Een makkelijke besparing, voordat het fout gaat en er een hoge factuur binnenkomt.

Gratis onderling bellen: VoIP

Tenslotte, onderling bellen met zakelijke toestellen hoeft al niets meer te kosten. U kunt daarvoor uitstekend gebruik maken van VoIP, net als voor de rest van uw telefooncentrale. Belkosten om onderling te bellen lopen makkelijk hoog op en behoren tot de niet-noodzakelijke kosten.

Specialisten in zakelijke toestellen

Benieuwd hoe we uw zouden adviseren over zakelijke toestellen? We zijn uw specialist in zakelijke telefonie. Voor vast en mobiel, bijvoorbeeld voor bedrijven op het gebied van recruitment, logistiek en in andere branches.

Meer weten over wat we voor u kunnen betekenen? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Haal alles uit Skype voor Bedrijven: tips van professionals

Werkt u met Skype voor Bedrijven en wilt u daar graag alles uithalen? Met een paar handige tips kunt u de software in het onderwijs en in andere branches nog veel beter gebruiken.

We helpen bedrijven in het onderwijs en in andere branches om optimaal gebruik te maken van deze handige software. Om ideeën uit te wisselen met collega’s, nieuwe samenwerkingen aan te gaan en gemakkelijker te veranderen. We zetten drie handige tips voor Skype voor Bedrijven voor u op een rij:

  • Vergaderingen plannen in Outlook
  • Programma’s delen (of een bureaublad)
  • Snel nieuwe contacten toevoegen

Vergaderingen plannen in Outlook

Een nieuwe vergadering plannen via Skype en benieuwd hoe u dat het best kunt doen? Dat kan gewoon in Outlook. Handig, bijvoorbeeld als u in het onderwijs of in een andere branche werkt met Office 365.

Open Outlook en ga daar naar de Agenda. Gebruik in het lint de optie ‘Start’ en klik daar op Skype-vergadering. Op die manier kunt u een nieuwe vergadering via Skype voor Bedrijven inplannen, waarbij voor iedereen duidelijk is dat dit het te gebruiken platform zal zijn. U heeft verschillende mogelijkheden om een ruimte of een locatie te kiezen, net als een onderwerp, de begintijd en natuurlijk de eindtijd.

Programma’s delen (of een bureaublad)

Zit u eenmaal in de online verandering via Skype voor Bedrijven? Dan kunt u makkelijk een programma delen, met de functie Programma’s Presenteren. En op die manier kunt u ook een Bureaublad Presenteren, zodat de rest meteen mee kan kijken.

Let op: krijgt u de optie niet te zien in Skype? De presentator kan u daar toegang toe geven, zodat u deze mogelijkheid wel heeft.

Snel nieuwe contacten toevoegen

Skype voor Bedrijven is het meest waardevol als u veel contact heeft, om daarmee makkelijk contact op te nemen. In het zoekveld kunt u gebruik maken van een naam, een IM-adres of een telefoonnummer. En gaat het om een collega? Dan is het voldoende om bij ‘Mijn Contacten’ te kijken, omdat iedereen van uw organisatie daar automatisch al in zal staan. Is die lijst niet beschikbaar? Vraag de beheerder om dit in te schakelen, zodat u collega’s niet als een extern contact hoeft toe te voegen.

Skype voor Bedrijven: advies door specialisten

We hebben veel ervaring met Skype voor Bedrijven, net als andere online oplossingen zoals Office 365. We adviseren scholen en andere organisaties binnen het onderwijs, net als in diverse andere branches. Bent u benieuwd wat we voor u kunnen betekenen of wilt u meer halen uit Skype voor Bedrijven? Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer over de uitgebreide mogelijkheden.

Patrick Wessels Geen reacties

Optimaal wifi op de zaak: 5 praktische tips

Managed Wifi is de beste optie voor een wifi-netwerk dat zonder problemen werkt. Maakt u daar (nog) geen gebruik van, maar wilt u er binnen de bewindvoering of een andere branche wel voor zorgen dat u op het internet kunt vertrouwen? We zetten een aantal handige tips voor u op een rij.

Zowel particulier als met een bedrijf kunt u vandaag de dag niet meer zonder een goed wifi-netwerk. Wij zijn specialisten in Managed Wifi, maar geven u ook graag een paar tips mee om zelf voor een beter bereik te zorgen. Denk daarbij aan:

 

De ideale locatie(s)

Niets zo belangrijk als de locatie, in dit geval van de router. Plaats die in het midden van het huis of de kantoorruimte. De router is namelijk niets anders dan een grote ballon die het signaal naar alle kanten uitstraalt.

Tip: heeft de router antennes? Gebruik die om het signaal te richten. Geen antenne aanwezig? Dan is richten niet nodig.

Let op: voorkom dat de router achter een groot object behandeld. Het signaal gaat altijd rechtdoor, en kan niet met een bocht om iets heen.

Oppassen: access points en versterkers

Een extra access point of versterker toevoegen? Dat is helaas lang niet altijd een goed idee. Soms zitten de radiofrequenties elkaar zelfs in de weg, waardoor apparaten niet goed weten met welk toegangspunt ze moeten verbinden.

De enige goede oplossing met meerdere toegangspunten is een mesh-netwerk. Er is dan sprake van diverse toegangspunten die onderling communiceren. U heeft overal toegang tot wifi, met de originele snelheid van de verbinding.

Een uniek kanaal gebruiken

Een wifi-router biedt u de keuze uit 14 verschillende kanalen. Standaard staat kanaal 1 of 6 ingeschakeld, maar wissel ook eens naar 3, 8, 11 of 14. Houd in ieder geval 1 kanaal extra ruimte aan ten opzichte van andere gebruikte kanalen, omdat ze overlappend werken.

Meten = weten

Voor Managed Wifi geldt dat we metingen doen en op basis daarvan de beste opstelling bepalen. Dat is ook handig als u zelf met uw wifi aan de slag wilt. Gebruik meetapparatuur om de sterkte van het signaal te meten, op de diverse locaties thuis of op kantoor.

TX-waarde instellen

Bent u meer technisch onderlegd? Stel de hoogste TX-stand in voor de routers en controleer dit door naar het IP-adres van uw apparaat te surfen (vaak is dat 192.168.0.1).

En bent u binnen de bewindvoering of een andere branche toch op zoek naar specialisten en een professionele oplossing? We vertellen u graag meer over Managed Wifi en hoe we u daar goed mee van dienst kunnen zijn. Neem contact met ons op, dan vertellen we u graag meer.

Patrick Wessels Geen reacties

De duurzame keuze: gebruik een virtuele server

Twijfelt u over een virtuele server? Het is een heel duurzame keuze, die past binnen uw wens om milieuvriendelijker te ondernemen. Er is minder hardware nodig, u kunt optimaal efficiënt omgaan met data en ook het energieverbruik zal afnemen.

We zijn gespecialiseerd in virtuele servers, bijvoorbeeld voor accountants en een aantal andere branches. We zorgen voor een Virtual Private Server (VPS) en leggen u als provider graag uit hoe u daar optimaal gebruik van kunt maken. In begrijpelijke taal, zonder de technische details waar wij ons op zullen richten.

Minder hardware nodig

Met een virtuele server maakt u een duurzame keuze, omdat er minder hardware nodig is. Ondertussen heeft u wel de beschikking over dezelfde opslagcapaciteit, zodat u daar zakelijk goed gebruik van kunt blijven maken.

Met een virtuele server virtualiseren we meerdere servers en besturingssystemen op één of meerdere fysieke machines. Dat is een efficiënt alternatief voor een conventionele serverruimte, waarin iedere server een aparte machine of harde schijf is.

Efficiënter gebruik van data door de server

Op een virtuele server gaat de server efficiënter om met de data. Die data wordt namelijk pas opgezocht als dat nodig is. Bestanden die niet frequent worden gebruikt zullen worden opgeslagen op een meer energiezuinig medium. Op die manier sluit de infrastructuur veel beter aan bij de manier waarop u er gebruik van maakt. Uiteraard zijn dit zaken die we voor u verzorgen als provider. Op die manier heeft u daar als accountant of in een andere branche geen omkijken naar, maar is het wel meteen goed geregeld.

Minder energieverbruik: lagere kosten

Tenslotte zorgt u met een virtuele server eenvoudig voor minder energieverbruik. Er is sprake van veel minder warmteproductie, waardoor u bovendien minder koeling hoeft toe te passen. Dat bespaart op die manier eenvoudig veel energie.

Een virtuele server is op die manier mooi in lijn met uw focus op duurzaamheid. We dragen voor u bij aan de milieuvriendelijkheid van uw organisatie, zonder dat dit de effectiviteit of andere belangrijke aspecten in de weg hoeft te zitten. Met een VPS en andere toepassingen, waarvan we u graag uitleggen hoe we ze in de huidige IT-infrastructuur kunnen inpassen.

Virtuele server: voor accountants en andere branches

Wilt u gebruik maken van een virtuele server of andere slimme toepassingen voor uw organisatie? We denken met u mee over de mogelijkheid tot virtualiseren en kunnen u netjes uitleggen hoe dat in uw geval zal werken.

Op die manier werken we voor verschillende accountants, net als een aantal andere branches. We werken voor specialisten zonder technische kennis, waardoor we goed weten hoe we de virtuele server en andere oplossingen op een duidelijke manier aan u kunnen uitleggen.

Patrick Wessels Geen reacties

Haal alles uit Office 365: 3 tips voor bedrijven

Maakt u gebruik van Office 365 en wilt u daar graag alles uit halen? We begeleiden bedrijven in de bouw en in andere branches. We helpen ze als ze Office 365 willen kopen en als ze daar online goed gebruik van willen maken.

Met een paar handige tips kunt u slimmer omgaan met Office 365 of daar nog meer uithalen:

  • Doe de updates als ze er zijn
  • E-mailbijlagen automatisch opslaan
  • Meerdere accounts openen

Doe de updates als ze er zijn

De updates van Office 365 zijn er niet voor niets. Microsoft voegt regelmatig nieuwe functies toe en zorgt er daarnaast voor dat de beveiliging up-to-date is. Veel bedrijven hebben niet goed door hoe belangrijk de updates zijn en raken daardoor achterop.

Het is belangrijk en verstandig om de updates van Office 365 zo snel mogelijk te installeren. Dat geldt voor bedrijven in de bouw en in andere sectoren. Dat voorkomt onnodige kwetsbaarheid voor aanvallen van buitenaf. En het zorgt ervoor dat u nieuwe functies meteen kunt gebruiken, waardoor de software iedere keer een stukje beter wordt.

E-mailbijlagen automatisch opslaan

Standaard zal de software bijlagen bij e-mails opslaan in een e-mailmap. Dat gaat vaak goed, maar die mappen zijn niet toegankelijk voor anderen. Het is in Office 365 mogelijk om bijlagen meteen toe te voegen aan OneDrive. En werkt u met Groups? Dan kunt u ze ook daarin opslaan. Op die manier kunnen ook anderen meteen gebruik maken van de belangrijke bestanden.

Meerdere accounts openen

De software staat het standaard niet toe om meerdere accounts naast elkaar te openen. Moet u daar voor klanten toch mee werken? Er is een omweg beschikbaar. U kunt naast de normale schermen in uw browser een privé-tabblad openen. Dat kan in Microsoft Internet Explorer, net als in Chrome, Firefox of een andere browsers.

Gebruik verschillende browsers naast elkaar, zodat u de accounts van Office 365 naast elkaar kunt openen. En doet u dat in de privé-modus? Dan worden cookies niet opgeslagen, zodat u dat behoorlijk anoniem kunt doen.

Office 365 voor de bouw en andere branches

We begeleiden bedrijven in de bouw als ze kiezen voor Office 365, net als voor andere sectoren. We helpen u optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden en delen handige tips om er slimmer mee te kunnen werken.

Benieuwd wat er mogelijk is met Office 365 voor uw bedrijf of hoe u daar beter mee om kunt gaan? Neem contact met ons op, dan vertellen we u er graag meer over.

Patrick Wessels Geen reacties

Systeembeheer volgens ISO 27001 en NEN 7510: kies voor maximale veiligheid

Uw systeembeheer voor het onderwijs uit handen geven of in een andere branche op zoek naar specialisten? Wellicht ziet u door de bomen het bos niet meer. Er zijn veel aanbieders, dus hoe kunt u die met elkaar vergelijken?

Onze tip, kijk goed naar de veiligheid die de aanbieders te bieden hebben. Wij werken als systeem- en netwerkbeheerder altijd volgens de belangrijkste normen en richtlijnen op dit gebied. We hanteren binnen het systeembeheer en netwerkbeheer voor het onderwijs zowel ISO 27001 als NEN 7510. Daarmee zijn we dubbel gecertificeerd, zodat u kunt rekenen op de maximale beveiliging.

ISO-standaard voor informatiebeveiliging

De ISO 27001-standaard bestaat feitelijk uit Deel 2 van de BS 7799. Dit is de standaard die beschrijft hoe beveiliging van informatie procesmatig dient te worden ingericht. Op een manier die het mogelijk maakt om effect te werken volgens de maatregelen voor beveiliging uit ISO 17799.

Een technisch verhaal, dat er vooral op gericht is op eisen rondom het vaststellen, implementeren, uitvoeren, controleren, beoordelen, bijhouden en verbeteren van een gedocumenteerd Information Security Management System (ISMS). Op die manier brengen we bedrijfsrisico’s voor de organisatie in kaart, om die in een tweede stap te kunnen minimaliseren en beheersen.

Norm door het Nederlands Normalisatie-instituut (NEN)

Daarnaast zijn we NEN 7510 gecertificeerd. Dit is de belangrijkste norm door het Nederlands Normalisatie-instituut (NEN) op het gebied van Informatiebeveiliging voor de zorgsector in Nederland. De norm is gebaseerd op de Code voor Informatiebeveiliging en biedt een belangrijke richtlijn, die we ook voor het onderwijs en andere branches hanteren.

Op die manier zorgen we voor privacybescherming, het juiste taalgebruik en andere belangrijke facetten die de beveiliging ten goede komen. Daarmee slagen we erin om op de juiste manier als netwerkbeheerder en systeembeheerder op te treden, zonder dat u daar binnen de organisatie veel omkijken naar heeft. Wij verzorgen het systeembeheer en netwerkbeheer, altijd op basis van de belangrijke normen en de procedures die we aan de hand daarvan voor u hebben ontwikkeld.

Veilig systeem en netwerkbeheer voor het onderwijs en meer

Het resultaat, bijvoorbeeld in het onderwijs? Net als in andere branches zorgen we voor een veilig systeem. Waar wij goed vanuit kunnen werken en waar u zonder zorgen gebruik van kunt maken. Voor netwerkbeheer op afstand en beheer van het systeem door onze specialisten, waar u optimaal profijt van heeft.

Benieuwd naar het netwerk- en systeembeheer dat we voor u kunnen uitvoeren. Of wilt u meer weten over hoe we dat doen voor het onderwijs en andere branches? Neem contact op, dan vertellen we u graag meer over de werkzaamheden, de maatregelen die we nemen op het gebied van beveiliging en wat we voor u kunnen betekenen.